FANDOM

Fishing logo detail

Fishing (rybolov) je jedním z prvních Skills v RuneScape. Je to také jedna z nejběžnějších činností hráčů. Umožňuje chytat ryby z fishing spots (míst k lovu ryb). Používá se dohromady s Cooking (vařením), čímž jídlo získá schopnost obnovovat Life Points.

Nákup výbavyEditovat

Rybářské obchody lze nalézt zde:

Free to playEditovat

MembersEditovat

Fishing with Net

Hráč rybařící s malou sítí.

Fishing with Rod

Hráč rybařící s udicí.

Fishing with Harpoon

Hráč rybařící s harpunou.

Fishing with Cage

Hráč rybařící s klecí na humry.

VýbavaEditovat

Výbava závisí na typu ryby, který chce hráč chytat.

Net (síť)/Crayfish cage (klec na langusty)Editovat

Všechny základní tyby lze chytit pomocí net (síť), kromě crayfish, na kterou se používá crayfish cage. Síť lze použít pouze v moři. Free to play hráči mohou použít jen small fishing net a members mohou použít i big fishing net. (velkou síť), která přidává další úlovky.

Rod + bait (udice a návnada)Editovat

Fishing rod lze použít proo chytání o něco lepších ryb. Hráč také potřebuje fishing bait (nebo living minerals na chytání rocktail), s každou ulovenou rybou se spotřebuje 1 kus. Lze koupit v obchodech (3gp za kus v Port Sarim), nebo z některých monster a náhodných událostí. Používá se v řece i v moři.

Fly fishing rod + feathers (udice na létající ryby a peří)Editovat

Použití v řekách na středně dobré ryby. Hráč potřebuje fly fishing rod a feathers. Feathers lze koupit např. na Grand Exchange. Nebo levněji ve fishing obchodech za 8gp/kus. Lze tam však koupit jen 1000 feathers, pak je třeba čekat. Lze také získat zabíjením chickens. Každá ryba spotřebuje 1 feather.

Members také mohou použít stripy feathers na chytání rainbow fish.

Harpoon

Možnost chytání tuna/swordfish nebo lobsters.

Oblíbená místa jsou Lumbridge a Gunnarsgrunn.

Harpoon (harpuna)Editovat

Harpoon se používá na chytání těchto ryb: Tuna, Swordfish, Shark. Lze použít jen v moři.

Members mají lepší harpuny: barb-tail harpoon a Sacred clay harpoon. Jejich výhoda je, že je lze nosit na sobě.

Members po kurzu od Otto Godblessed mohou chytat harpunovatelné ryby holými rukami. Je na to potřeba o 20 levels vyšší Fishing level a Strength level stejný jako Fishing. Je to stejně rychlé jak s harpunou.

Swordfish and Shark gloves will increase the Experience gained by 100 per catch. They can be bought at Fist of Guthix for 200 tokens. Tuna catches will not affect the gloves' charges.

Lobster pot (klec na humry)Editovat

Lobsters se chytají v moři pomocí lobster pot. Oblíbené místo na chytání je Karamja, kde je Stiles, který vymění ryby za bank notes.

Barbarian FishingEditovat

Members s vysokým Fishing level mohou u Otto Godblessed absolvovat Barbarian Training. Nejdříve hráče naučí heavy rod fishing, na což je třeba mít Barbarian rod (Otto má pod postelí), libovolný typ bait a knife. Je také potřeba mít dostatečný Strength a Agility level. Získané Leaping fish lze pomocí knife vykuchat na roe a caviar por použití v Herblore, což přidá Cooking experience.

Ryba Fishing Level Strength/Agility Level Fishing experience Strength/Agility experience Cooking Experience
Leaping trout 48 15 50 5 10
Leaping salmon 58 30 70 6 10
Leaping sturgeon 70 45 80 7 15

Poté se hráč naučí chytat Tuna, Swordfish a Sharks holými rukami. Je to výhodné, jelikož tím zbyde 1 místo na rybu navíc

Barbarian fishing

Hráč chytající Shark holými rukami ve Fishing Guild.

Ryba Fishing Level Strength Level Fishing experience Strength experience
Tuna 55 35 80 8
Swordfish 70 50 100 10
Shark 96 76 110 11

Tip: kucháním ryb se získají i offcuts, které se dají použít jako návnada na Leaping fish.

Fishing spots (místa k rybaření)Editovat

Fishing spot

Starý vzhled fishing spot.

Je 5 hlavních typů míst k rybaření: Net/Bait, Lure/Bait, Cage/Harpoon, Net/Harpoon (pouze members) a Harpoon/Net (po Swan Song, pouze members). Net/Bait a Harpoon/net se používá s small fishing net, zaítmco Net/Harpoon se používá s big fishing net

Styl Úlovky F2P místa P2P místa
Net (small)/Bait
Crayfish Cage
Lure/Bait
Cage/Harpoon
Net (big)/Harpoon
Harpoon/Net (small) Nic

U Otto's Grotto jsou navíc Barbarian fishing spots an chytání Leaping fish. Další vzácné typy mají specifické využití.

Fishing TrawlerEditovat

Hlavní článek: Fishing Trawler

Fishing Trawler je Activity pro members provozovaná Murphym v Port Khazard. Hráč musí mít alespoň 15 fishing. Hráči nastoupí na děravou loď a musejí ji 12 minut držet nad hladinou, hraje tým hráčů. Může hrát i jednotlivec, ale v týmu je to výhodnější. Doporučený World je 116.

Fish FlingersEditovat

Hlavní článek: Fish Flingers

Fish Flingers je jedna z Distractions and Diversions. Hry začínají každých 90 minut a trvají 15 minut. Fisherman se objeví na populárních Fishing místech a nabídne hráčům teleportaci do aktivity 5 minut před začátkem hry. Nednotlivci hrají za sebe, nesoutěží, ale často kooperují. Odměny jsou experience, ryby tackle boxes. Hráči se mohou zeptat Fisherman's wife na začátek další hry nebo zkontrolovat své tackle boxes.

Fishing a SummoningEditovat

Members mohou s pomocí Summoning zlepšit svůj výkon při Fishing, hlavně při chytání sharks a monkfish. Výhoda použití Familiars je, že rybaří, když rybaříte. Nejen, že získáte ryby, ale i část experience! Navíc mírně zrychlují chytání ryb.

Pouch Familiar Summoning
level
Zvýšení
Fishing
Produkuje
Granite crab pouch Granite Crab 16 +1 Oyster, cod, seaweed, pike
Ibis pouch Ibis 56 +3 Swordfish a tuna
Granite lobster pouch Granite lobster 74 +4 Shark a swordfish

Poznámka: Při lovu salmon a trout v Shilo Village, monkfish v Piscatoris Fishing Colony, nebo rocktail v Living Rock Caverns ibis produkuje pouze swordfish.

Fishing a AgilityEditovat

Catching two fish

Zpráva, kterou hráč uvidí při chycení 2 ryb najednou.

Pokud má hráč dostatečný agility level, může najednou chytit dva kusy těchto ryb: tuna, swordfish, shark. Vyšší Agility level tuto šanci až do jistého bodu zvyčuje (viz tabulka).

RybaFishing LevelAgility LevelAgility Level
(horní limit)
Tuna353570
Swordfish505080
Shark767699

Typy rybEditovat

Chycená ryba nelze jíst, dokud není uvařena. To indikuje název ryby, např. "raw shrimp" (syrová kreveta), po uvaření "shrimp" (kreveta).

Ryby pouze pro members jsou kurzívou.
Syrové Uvařené Název Česky Level Fishing Exp Cooking Exp Chytá se pomocí Léčí Poznámky
Raw Shrimp Shrimp Shrimp Kreveta 1 10 30 Net 30 Chytá se v moři.
Raw crayfish Crayfish Crayfish Rak 1 10 30 Crayfish cage 20 Cyhtá se ve sladké vodě.
Raw Karambwanji Karambwanji Karambwanji 5 5 10 Net 30 Cyhtá se v džungli na Karamja.
Raw sardine Sardine Sardine Sardinka 5 20 40 Bait 40 Chytá se v moři.
Raw Herring Herring Herring Sleď 10 30 50 Bait 50 Chytá se v moři.
Raw Anchovies Anchovies Anchovies Ančovičky 15 40 30 Net 10 Chytá se v moři.
Raw mackerel Mackerel Mackerel Makrela 16 20 60 Big Net 60 Pouze Net/Harpoon spots.
Raw trout Trout Trout Pstruh 20 50 70 Fly 70 Chytá se v řece.
Raw cod Cod Cod Treska 23 45 75 Big Net 70 Pouze Net/Harpoon spots.
Raw pike Pike Pike Štika 25 60 80 Bait 80 Chytá se v řece.
Raw slimey eel Cookedslimyeel Slimy eel Sliznatý úhoř 28 65 95 Bait 60 - 100 Lze chytit v Mort Myre Swamp nebo Lumbridge Swamp Caves. Léčí náhodně.
Raw salmon Salmon Salmon Losos 30 70 90 Fly 90 Chytá se v řece.
Raw giant frogspawn Raw giant frogspawn Frog spawn Žabí líheň 33 75 ?? Net 30 - 60 Lze chytit v Lumbridge Swamp Caves. Léčí náhodně.
Raw tuna Tuna Tuna Tuňák 35 80 100 Harpoon 100 Lze chytat v Cage/Harpoon spots. Experience lze zvýšit použitím sacred clay harpoon nebo volatile clay harpoon ze Stealing Creation.
Raw rainbow fish Cooked rainbow fish Rainbow fish Duhovka 38 80 110 Stripy fly fishing 110 Lze chytat téměř ve všech fly fishing spots.
Raw cave eel Cookedcaveeel Cave eel Jeskynní úhoř 38 80 115 Bait 70 - 110 Lze chytit v Lumbridge Swamp Caves. Léčí náhodně.
Raw lobster Lobster Lobster Humr 40 90 120 Cage 120 Lze chytat v Cage/Harpoon spots.
Raw bass Bass Bass

[1]

Okoun 46 100 130 Big Net 130 Lze chytit v Net/Harpoon spots.
Leaping trout Roe Leaping trout Skákající pstruh 48 60 10 Heavy rod 30 Viz Barbarian fishing.
Raw swordfish Swordfish Swordfish

[1]

Mečoun 50 100 140 Harpoon 140 Lze chytat v Cage/Harpoon spots. Experience lze zvýšit nošením Swordfish gloves (z Fist of Guthix), sacred clay harpoon nebo volatile clay harpoon (ze Stealing Creation).
Raw lava eel Cookedlavaeel Lava eel Lávový úhoř 53 30 30 Bait 110 Lze chytit v Taverley Dungeon a v Lava Maze.
Leaping Salmon Roe Leaping salmon Skákající losos 58 82 10 Heavy rod 30 Viz Barbarian fishing.
Raw monkfish Cookedmonkfish Monkfish Ďas 62 120 150 Net 160 Lze chytit v Piscatoris Fishing Colony.
Raw karambwan Cooked karambwan Karambwan 65 105 190 Vessel 180 Lze chytat na severovýchodním břehu Karamja. Lze i částečně uvařit, tím vznikne Poison karambwan.
Leaping Sturgeon Caviar Leaping sturgeon Skákající jeseter 70 92 15 Heavy rod 50 Viz Barbarian fishing.
Raw shark Shark Shark

[1]

Žralok 76 110 210 Harpoon 200 Lze chytat v Harpoon/Net spots. Experience lze zvýšit použitím sacred clay harpoon nebo volatile clay harpoon ze Stealing Creation.
Raw sea turtle Sea turtle Sea turtle Mořská želva 79 38 212 Fishing Trawler 210 Lze chytat ve Fishing Trawlel (Port Khazard).
Raw manta ray Manta ray Manta ray Manta 81 46 216 Fishing Trawler 220 Lze chytat ve Fishing Trawlel (Port Khazard).
Raw cavefish Cavefish Cavefish Jeskynní ryba (rod Amblyopsidae) 85 300 214 Bait 200 Lze chytat v Living Rock Caverns. Rybaření s ostatními (třeba na world 84) je bezpečnější, protože útoky monster jsou rozloženy do skupiny. Pro hráče s nižšími Combat levels je zde velké riziko smrti.
Raw Rocktail Rocktail Rocktail "Kammený ocas" 90 380 225 Living minerals 230 Lze chytat v Living Rock Caverns. Rybaření s ostatními (třeba na world 84) je bezpečnější, protože útoky monster jsou rozloženy do skupiny. Pro hráče s nižšími Combat levels je zde velké riziko smrti.
  1. 1,0 1,1 1,2 Hráč může občas získat větší verzi, kterou lze mít v Player-owned house.

Dočasné zvýšení Fishing levelEditovat

Fishing Emote

Hráč nosící Fishing Cape (t) a předvádějící Skillcape emote.

Všechny položky jsou pouze pro members.

Následující položky zvyšují Fishing jen neviditelně, tzn. pouze zrychlují chytání ryb, ale neumožňují chytat nad normální level. Lze je použít spolu s předchozími pro větší zvýšení Fishing.

Fishing CapeEditovat

Hlavní článek: Fishing cape
Trimmed fishing cape
Tento plášť si mohou koupit pouze P2P hráči s 99 Fishing za 99 000 Coins od Master fisher ve Fishing Guild. Lze použít pro dočasné zvýšení Fishing level na 100.

V síti Wikia

Náhodná Wiki